Hier kun je ons volgen in onze opzet om Mangalitza's te gaan fokken. We willen ze hier rond laten scharrelen op het land van onze boerderij (ruim anderhalve hectare) in Drenthe. Wij hebben ook nog ruim 25 pauwen, parelhoenders, kippen, nederlandse landgeiten en 2 groenendaelers en 3 tervuerense herders en een poes.

maandag 28 oktober 2013

Onze keuze, Mangalitza

Al een aantal jaren heb ik een varkensboek waar heel veel verhalen in staan over varkens van over heel de wereld. Diverse keren helemaal uitgelezen en eigenlijk nooit blijven hangen bij een bepaald ras. Ik wist wel wat ik absoluut niet mooi vond en dat wilde ik dus ook niet. Nee een echt groot varken wilde ik rond laten lopen en dat werd dus sophietje. Helaas gaat het niet goed met sophie en als ze er straks niet meer is dan wil ik wel weer een varken of varkens terug en eigenlijk een ras wat goed bestand is tegen kou en warmte en wat dus lekker vlees vet en spek heeft.

Toen was het gauw bekeken het ras mangalitza, ik had er nog nooit van gehoord en ben gaan googlen en kwam zo aan wat informatie.

Ik vind de kleuren ook geweldig, rood, blond en dan de zwaluwbuiken super.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten